GAMMAL WEBBLÄSARE

Du har en för gammal webbläsare för att se denna site.

Uppdatera din webbläsare

Vi bjuder på

månadsavgiften i 

fyra

månader

Ta med SverigesEnergi när du flyttar

Det finns mycket att tänka på i samband med en flytt och då ligger kanske inte alltid elavtalet högst upp på listan. Men det är en viktig sak att komma ihåg. Både för att du så snabbt och smidigt som möjligt ska få allt att fungera i din nya lägenhet och så att du ser till att du fortsatt har ett riktigt bra pris. Du som elkund hos SverigesEnergi kan enkelt behålla och ta med ditt elavtal när du ska flytta till ny bostad. Gör din flyttanmälan digitalt - det tar bara någon minut!

Personnumret hittades ej.

Du verkar inte ha några anläggningar att flytta

För att bli kund hos oss på SverigesEnergi kontakta oss på 020-98 87 00 eller gör din anmälan direkt på webben.

Välj anläggning

Från vilken adress ska ditt elavtal flyttas?

Vald adress

Anläggnings-ID:
Adress:
Postnummer:

Kontrollera följande fält:

Välj anläggning

Vart ska du flytta?

Fyll i adressen till din nya bostad

När vill du att din elleverans ska starta? Nätbolagets startdatum måste vara samma som leverans av el. Gäller det flytt inom en vecka måste du ange ditt anläggnings-ID och startdatum för ditt nya nätavtal. Du måste även anmäla din flytt till din nätleverantör. Detta gör du enklast genom att ta kontakt med dem. Om vi inte har anläggnings-ID kan vi inte garantera ditt startdatum för leverans av el.
Välj anläggning

Anläggnings-ID

Fyll anläggnings-ID till din nya bostad eller låt oss hjälpa dig att ta reda på det

Välj anläggning

Dina kontaktuppgifter

Fyll i din e-postadress och mobilnummer

Tack för din flyttanmälan! Vi kommer att kontakta dig om vi behöver komplettera uppgifter.

Felaktigt startdatum! Gäller det flytt inom en vecka måste du ange ditt anläggnings-ID och startdatum för ditt nya nätavtal.

Något gick fel när din beställning skulle skickas. Försök igen om en liten stund eller kontakta supporten!

Så här går flytten till

Gör din flyttanmälan snabbt och enkelt till oss

Allra enklast är att göra din flyttanmälan till oss ovan på denna sida. Självklart går det också bra att ringa oss på 020-98 87 00.

Vi ordnar elen till din nya bostad

När du gjort din flyttanmälan och vi fått in de uppgifter vi behöver, sköter vi hela flytten åt dig och meddelar dig när allt är klart.

Vi bjuder på månadsavgiften i fyra månader!

Vi bjuder dig på månadsavgiften i fyra månader som en present från oss när du flyttat in i din nya bostad och din elleverans har startat. 

Vanliga frågor och svar när du ska flytta ditt elavtal

Att flytta med sitt elavtal är enkelt. Här kan du läsa de vanligaste frågorna om hur du går till väga för att få el från oss till din nya bostad.

Vad ska jag tänka på vid flyttanmälan?

När du gör din flyttanmälan är det bra om du lämnar så många uppgifter som möjligt till oss. Att ta reda på anläggnings-ID på din nya bostad och startdatum för ditt nya nätavtal är exempel som underlättar flytten av ditt elavtal.

Hur långt innan flytt ska jag göra min flyttanmälan?

Det bästa är att göra din flyttanmälan så fort du vet vilket datum du ska flytta in i din nya bostad.

Hur tar jag reda på anläggnings-ID på min nya bostad?

För att ta reda på ditt nya anläggnings-ID behöver du kontakta nätbolaget i det område dit du ska flytta.

Behöver jag teckna nytt elnätsavtal när jag flyttar?

Du behöver ta kontakt med ditt nya nätbolag för att anmäla inflyttningsdatum och även ditt befintliga nätbolag för att anmäla utflyttningsdatum. Vi rekommenderar att du kontaktar nätbolagen så snart som möjligt. Ta samtidigt reda på ditt nya anläggnings-ID som du meddelar oss i samband med flyttanmälan. 

Vad händer om jag inte flyttar med mitt elavtal?

Om du inte flyttar med ditt elavtal, eller gör ett annat aktivt val av elavtal i samband med flytten, kan du få ett så kallat anvisningspris (tidigare kallat tillsvidarepris). Det priset är oftast betydligt dyrare än vad du får med både rörliga och fasta avtal.